Uszkodzenie przez przegrzanie

Nagromadzenie węgla (wypalony olej) jest spowodowane nadmierną temperaturą spalin lub zbyt szybkim wyłączaniem silnika po pracy. Zaleca się pozostawienie silnika po pnący na czas 2-3 minut na biegu jałowym (czas potrzebny do ostudzenia turbosprężarki). Przejście wysokiej temperatury z korpusu wydechowego turbosprężarki na korpus środkowy powoduje wypalanie oleju i korozję łożysk turbosprężarki. Główne uszkodzenia występują na pierścieniu i rowkach wałka turbiny a także łożysku turbiny. Zwęglony olej powoduje również zablokowanie odpływu oleju w korpusie środkowym. Nagromadzenie się węgla powoduje tarcie, a w konsekwencji prowadzi do zgięć i pęknięć części turbosprężarki.

Przyczyny:
- Zbyt szybkie wyłączanie silnika po pracy
- Zablokowany lub zużyty filtr powietrza
- Złej jakości olej silnikowy
- Zbyt rzadka wymiana oleju w silniku
- Przedmuchy powietrza i spalin
- Niesprawne wtryskiwacze, źle zamocowany korpus turbiny
- Niesprawny system smarowania
- Niesprawny system odprowadzenia oleju (wady odpowietrzania skrzyni korbowej silnika)